MultiChoice tried to 'influence' government policy

Television remote
Television remote
Image: FREE STOCK IMAGE/PIXABAY

Minutes of a high-level 2013 meeting between South African Broadcasting Corporation (SABC) executives and MultiChoice suggest the Naspers pay-TV subsidiary tried to use a R500m payment for an SABC news channel as cover to secure influence over government policy on encryption.

Analysts said MultiChoice saw encryption as a threat to its dominance of the pay-TV market and the company was determined to reverse government policy and ensure set-top boxes were not encrypted.

MultiChoice’s South African operations generate hefty and much-needed cash flows for Naspers. At the time of the meeting the government’s policy was to back encryption.

The release of the minutes has fuelled growing calls for a probe into MultiChoice’s relationship with ANN7 and the national broadcaster.

Read more on Business Day 

Would you like to comment on this article or view other readers' comments? Register (it’s quick and free) or sign in now.

Speech Bubbles

Please read our Comment Policy before commenting.

X